19 Nisan 2009 Pazar

İzmir Kumrusu

Bu tarifi sevgili arkadaşım deniz'den aldım...
Sitesinde yayınladığı günden bugüne yapmak için sabırsızlandığım kımruları nihayet yaptım....
Kumruları yapıp sitesinde yayınladığı ve bizlerle paylaştığı için en önemliside gösterdiği yakınlık için kendisine tşkr ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum...



Malzemeler:
-5 su bardağı un
-1 paket toz maya
-1 tatlı kaşığı tozşeker
-1 su bardağı süt
-1 adet yumurta
-1 çay bardağı sıvı yağ
-1 tatlı kaşığı tuz
Kumrusu İçin:
-domates
-sucuk salam veya sosis
-ince dilimlenmiş kaşar peyniri
-kıvırcık yapraklar
Üzeri İçin: 1 çay kaşığı pekmez, 1 su bardağı su, susam
Hazırlanışı:Ekmeği için tüm malzemeyi karıştırıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur yapın ve üzerini nemli bez ile örterek 1 saat dinlendirin...
Dinlenmiş hamurdan yumurta dan biraz büyük bezeler kopartıp yuvarlak yada yassı şekiller verip yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklarla dizin.... Üzerlerine fırça ile pekmezli su sürüp bol susam serpiştirin
Ben bu şekilde 20dk da tepside beklettim biraz daha yumuşak olması için o sizin arzunuza kalmıştır...
Önceden ısıtılmış 180derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin...
Pişen ekmekler ortadan kesin ama tam koparmayın..... arasına ızgarada altüst ettiğiniz (ızgara yoksa tavadada soteleyebilirsiniz) domates salam sucuk veya sosisleri zevkinize göre sıralayıp kaşar ve kıvırcıkta konularak servis yapılır...

Afiyet Olsun:))











6 yorum:

Adsız dedi ki...

bu nefis kumruyu yeme şerefine nail olan ender insanlardan biri olduğum için çok mutluyum:))

ellerine sağlık sevgili blog sahibesi:D

ahsen

Pembe Tatlar dedi ki...

Sen iste ben sana ne kumrular yaparım bitanem:))

kalpkurabiye dedi ki...

aslıcım vallahi ayakta alkışlıyorum seni ne kadar güzel olmuşlar beni solladın valla süpersin canımm tebrik ediyorumm çok güzel olmuşlar harika hakikaten hakkımda yazdıkların için çok teşekkür ederim canımsın..
sevgiler..
deniz

Pembe Tatlar dedi ki...

Canımsın ben tşkr ediyorum bu tarifi bizlerle paylaştığın için...:))

Disalce dedi ki...

harika görünüyor...

ellerine sağlık...

ismide çok güzelmiş...çok beğendim:)

TAZENANE dedi ki...

Ah ben bu kumruları nasıl yerim böyle.
Harika görünüyorlar.
Sevgiler.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails