22 Nisan 2009 Çarşamba

Katlı Poğaça

Bu poaçaları canım ANNEM için yaptım... Malzemeler:
-2 adet yumurta sarısı
-1 çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 çay bardağı ılık su
-1 paket toz maya
-3 su bardağı un
-150gr margarin eritilmiş
İçi İçin: Peynir maydonoz
Üzeri İçin: yumurta sarısı, 1 çay kaşığı pekmez
Hazırlanışı:Margarin hariç tüm malzemeyi karıştırıp ele yapışmayan yumuşa bir hamur yapın...
Hamuru dinlendirmeden dört eşit bezeye ayırın...
İlk bezeyi açabildiğiniz kadar ince açıp erimiş margarinin bir kısmını sürün ve ikinci bezeyide açıp yağlanmış hamurun üzerine eşitlenecek şekilde koyun ve onuda yağlayıp rulo sarın ve on eşit parçaya kesin..
Diğer bezeleride aynı şekilde açıp üstüste yağlayıp rulo sarıp kesip buzdolabında 30dk dinlendirin...
Dinlenmiş bezeleri elimizle yuvarlayıp açın ve peynirli içten koyup şekil verin...
Yumurta ile pekmezi karıştırıp poaçaların üzerine sürün ve isteğe bağlı susam çörekotu ile süsleyin...
Önceden ısıtılmış 175derecelik fırında kızarana kadar pişirin..
Afiyet Olsun....

2 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

aslıcımm bloğunun yeni hali çookk şeker olmuşş bugün akşama kadar mutfaktaydım ve bakamadım ayy çok beğendim bu halini deee:)) bu arad poğaçalar enfess görünüyor anneciğine sonsuz sevgiler.. ellerinden öperim:)) pastandan yola çıkarak yaptığım pastamı beğendiğine sevindim canım kardeşim meyveli çok sever bende kardeşim için yaptım o yüzden ufak tefek birşeyler kattımm:) gerçekten ısındı kanım sana çok memnunum arkadaşlığımızdan kendine iyi bak canıımm:)) öpüyorumm
deniz

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok tşkr ederim canımcım:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails