1 Nisan 2010 Perşembe

Bamya Çorbası

Yazdan yapıp derin dondurucuya koyduğum bamya 'yı kullanarak yaptığım çorbam:)
Malzemeler:
-1 kutu bamya (içerisinde doğranmış kırmızı ve yeşil biber var)
-1 adet kurusoğan
-200gr kuşbaşı doğranmış et
-1 çorba kaşığı salça
-tuz,karabiber,pulbiber
-zeyinyağı
-sıcak su
Hazırlanışı: Doğranmış etleri tencereye koyup ağzı kapalı şekilde kısık atşte suyunu çekene kadar pişirin....
Soğanı minik minik doğrayın...
Suyunu çeken etlere soğan ve zeytinyağını ekleyip iyice kavurup buzluktan çıkarttığınız 1 kutu bamyayı ekleyip tencerenin ağzını kapatıp altını kısın (bu şekilde kendi kendine buzu çözülecek) buzu çözülen bamyanın salçasını ve baharatlarını ilave edip 5dk kavurup 1,2 damla limon suyu sıkıp sıcak suyu ekleyin kaynayınca tencerenin altını kısın bamyalar yumuşayıncaya kadar pişirip sıcak olarak servis yapın...
Afiyet olsun...



26 yorum:

Atike Momini Ziya dedi ki...

BAMYAYI ÇOK SEVERİM AMA ÇORBASINI İLK DEFA GÖRÜYORUM. ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM,
SEVGİLER...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

bamya olsunda nasıl olursa olsun ellerine sğlık (gözüm kaldı) afiyet olsun selamlar

komançi dedi ki...

bamya yemeğini severek yerim ancak çorbasını bu yaz tadma fırsatım oldu. harika bir lezzet. elinize sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Bugün bloglar da hep sevdiğim şeyler var. gerçi ben her şeyi severim :) eline sağlık canım

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

çorbasını denemedim hiç,acayip lezzetli görünüyor:)ellerine sağlık canımmmm
öpüyorummm

sarımutfak-hande dedi ki...

bende her yaz dondurucuya bamya koyarım ama çorbasını yapmadım hiç
yemeğinin biraz daha sulusu galiba
ellerine sağlık canım harika görünüyor
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim senin o güzel peçete
lerini severim.Çorban harika görünüyor eminim tadıda öyledir kocaman öptüm...

nuralp dedi ki...

Aslı'cım ben bamyanın yemeğini yaparım. Çorbasını duymuştum ama hiç denemedim. Aslında biraz bizim yaptığımız yemeğe benziyor biberler dışında. Çorba olarak nasıl yendiğini kavrayamadım? Bu konuda cahilliğimi bağışla:)
Çok güzel görünüyor Ellerine sağlık canım benim...

Işıl dedi ki...

LİMONUDA SIK BOLCA OHHH

TATESAL dedi ki...

Tüm aile çok severiz,ellerine sağlık,bu tabağı alsam öğlen yemeği için,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Aslıcığım Konya da çok meşhurdur bamya çorbası bol limonlu yapılır bamyalarıda özeldir minicik minicik yolun Konya ya düşerse yemeden gelme canım bak şimdi canım çektiiii aklıma düşürdün dolabımda vardı yapayım baride yiyelim seninkide nefis görünüyor tavsiyemdir limon sıkıp ye ellerine sağlık bebeğim afiyetle kal

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aslıcığım eline sağlık.Ben Konya gezisi sırasında yemiştim.Yemeyene şiddetle tavsiye ederim. Harika bir lezzet.Ellerine sağlık.Şık peçeteliklerine de bayıldım.Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Çorbasını bilmiyorum ama ben bamyayı çok severim ellerinize sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

kurusunu aldım çorbasını yapmak için cesaret edip yapamadım tadı nasıl oluyor acaba dondurucuyuda boşaltmak istiyorum size şifa olur inşallah:)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık fıstığımm bayılırımm bamyaya:) hilal ablamında dediği gibi ben neye bayılmam ki:))

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ayy çok severim bamyayı ellerine sağlık..

aleyna dedi ki...

aslıcım eline sağlık .bamyayı severk yerim.olsa bi tabak yenirdi.öğlen vakti.sevgiler güzel arkadaşım

Emel Kurt dedi ki...

selam cok güzel görünüyor.biz bamyayi yemek olarak pisiriyoruz.2 sene önce konya ya gezmeye gitmistik güzel bir rastorant da yemek icin ne tavsiye edeceklerini sordugumuzda,ilk olarak bamya corbasi mutlaka yemelisiniz demislerdi bende cok sasirmisdim,tabiki sefin tavsiyesine uyduk gercekten güzeldi.seninde ellerine saglik,sevgiler.

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Bamyanın kurusuda tazeside çok severek yediğim bir lezzet.Çorbasınıda sık sık yaparım.Ellerine sağlık görüntü iştah açıcı.Canım istedi.

Sevgiler*

Magia da Inês dedi ki...

Amiga,
Voltei para outra visitinha...
Seu cantinho continua lindo, delicioso e de bom gosto.
Muita paz, saúde e sucesso!...


       ( ),,( )
       (=':'=)
  ﻶﻉჱﻶﻉ═¤═(,,)♥(,,)═¤═ﻶﻉჱﻶﻉ

Com carinho, para você e sua família...

Itabira - Brasil

Sevil Şahin dedi ki...

bendede bekleyen bamyalar var iyi fikir arkadaşım bende hemen tüketeyim :))
ellerin dert görmesin nefis olmuş..

nanekokusu dedi ki...

of tam yemek vakti olsada bi tabak bende yesem çok severim ellerine sağlık canım afiyetle inş. selamlar..

BEYZA dedi ki...

Yetişemiyorum tariflerini okumaya.Kuru bamyadan çorba yapıldığını biliyordum ama içmemiştim.Yazdan hiç bamyam kalmadı denemek isterdim.Eline sağlık...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

hmmm enfessss :) ellerine sağlık canım

keskinli dedi ki...

ben cok severim ama benim ev halki yemiyor bende senden alayim bir kase
ellerine saglik sevgiler canim

ebru dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Bamyanın yemeği ailecek pek severiz ama çorbasını yemedik. Ne de olsa yaz da geldi. Bamyalar çıkınca denemeli değil mi? Öpüyorum canım seni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails