26 Şubat 2013 Salı

Sade Bulgur Pilavı



Herkese Merhabalar...
Minicik bir aradan sonra 3. yılımın ilk tarifiyle karşınızdayım :))
Pilavın nerdeyse tüm çeşitlerini yapmışımdır sebzelisi, garnitürlüsü, tavuklusu, şehriyelisi, nohutlusu, mercimeklisi vs. ama bu şekilde bir pilavı çok sevdiğim bir arkadaşımda  ilk defa gördüm ve yedim...
Kendisinin ki kadar çok lezzetli yapamasamda gerçekten denenmeye değer hem pratik hemde hefis bir lezzet...
Kısacası şiddetle tavsiye edilir :)

Her zamanki bilindik klasik malzemeler hazırlanışı kısmını atlıyorum ve bana öğretildiği gibi size hemen tarifi aktarıyorum.

Yaklaşık 3 çorba kaşığı tereyağını eritip 1 çorba kaşığı salçayla beraber 2-3dk kavurup 2 su bardağı bulguru ekleyip 2-3dk daha kavurup 4 su bardağı suyu ve tuzu ilave ediyorsunuz ve kısık ateşte ağzı kapalı şekilde suyunu çekene kadar pişiriyorsunuz.
Suyunu çeken pilavın üzerini kağıt havlu ile örtüp kapağını kapatın ve 10-15dk dinlendirdikten sonra servis yapın.

Afiyet Olsun :))


6 yorum:

Hayatcemresi dedi ki...

çok estetik görünüşlü bir pilav olmuş,elinize sağlık,

1000.izleyicinizim :)
sevgiler...

eda dedi ki...

sunum gerçekten harika ;) ellerinize saglik!

Adsız dedi ki...

En hizli pilav tariflerinden biridir Ben bazen soganda kavururum icine birazda kimyonlu,karabiberli nefis olur.
Evimizde sik piser,esim kirmizi pilavdan yap der.cani cektigi zaman Elinize saglik.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmm eline saglik canim.

Unknown dedi ki...

CaHayirli aksamlar afiyetler olsun nefis görünüyor .

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Benimde çok sevdiğim bir pilavdır.Sade bulgur pilavı
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails