27 Ekim 2015 Salı

Üçgen Kek



Merhabalar...
Yerken ağızda eriyen harika bir lezzet mutlaka denemelisiniz :)

Malzemeler:
-4 adet yumurta
-1,5 su bardağı toz şeker
-1/2 su bardağı sıvı yağ
-1/2 su bardağı su
-2 paket vanilin
-1 paket kabartma tozu
-2,5-3 su bardağı un
Sosu İçin:
-1,5 su bardağı süt
-1/2 su bardağı şeker
-3 çorba kaşığı kakao
Üzeri İçin: hindistancevizi
Hazırlanışı: Çırpma kabına yumurta ve şekeri koyup köpürene kadar çırpıp kalan malzemeleri sırasıyla ekleyip karıştırın.
Yağlanmış büyük dikdörtgen borcama kek hamurunu döküp 150 derecelik fırında pişirip soğumaya bırakın.
Sos için küçük tencereye bütün malzemeyi koyup 1 taşım kaynatıp soğumaya bırakın.
Soğuyan keki kare olacak şekilde kesip her kareyi tekrar ortadan çapraz olacak şekilde üçgen kesin.
Kestiğiniz üçgen keklerin kenar kısımlarını önce sosa batırıp sonra hisdistancevizine bulayın ve servise hazır:)

(Büyük boy dikdörtgen borcamdan 15 adet kare çıkıyor boylamasına üçe enlemesine beşe bölerek kesiyoruz ve her kareyi tekrar çapraz kesince toplamda 30 dilim kek çıkıyor) 

(detaylı fotoğraf çekmiştim fakat yanlışlıkla sildim :( )

Afiyet Olsun :)


4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Aslı hanım kekinizin görüntüsünü çok beğendim ve hemen denedim. Yalnız şeklini sizinki gibi yapamadım söylediğiniz şekilde kestim olmadı. Ama tadı çok güzel oldu. Eğer tekrar yapıp kesim aşamalarını yayinlarsaniz çokmemnun olurum. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle Dilek.

Adsız dedi ki...

İyi akşamlar üçgen keki yaptım ve misafirlerime ikram ettim.Tek söyleyeceğim b-a-y-ı-l-d-ı-m çook teşekkürler ellerinize ve gúzel yúreginize sağlık sevgi ve selamlar BAL

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar Dilek hanım... İnşallah bir dahaki yaptığımda mutlaka fotoğraflıycam :) Sevgiler...

üçgen kek dedi ki...

canım süper görünüyor nefis olmuş eline sağlık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails