25 Aralık 2017 Pazartesi

Çikolatalı Mini Tart




Merhabalar :)
Bu harika lezzeti geçen yıl iki kez yapmıştım ama fotoğraf çekmek bir türlü kısmet olmadı :)
Hep aklımda olan bu mini tartları nihayet tekrar yaptım ve  sizlerle paylaşıyorum.


Malzemeler:
-150 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
-2 adet yumurta sarısı
-3 çorba kaşığı pudra şekeri
-2 çorba kaşığı soğuk su
-1,5 su bardağı un
-1 paket vanilin
Kreması İçin:
-1 kutu krema (200 ml)
-2 paket bitter çikolata (160 gr)
-50 gr tereyağı
Kenarları İçin:
-1 paket sütlü çikolata
-fındık
Hazırlanışı: Kreması için küçük tencereye kremayı koyup ısıtıp bitter çikolata ve tereyağını kremaya ekleyip eriyene kadar karıştırıp mikserle 5 dk çırpıp buz dolabına koyup yaklaşık 2 saat bekletin.
Derin kab içerisine unu koyup kalan malzemeleri ekleyip kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğurun.
Hazırladığınız hamuru 12 eşit parçaya bölün.
Tereyağı ile yağlanmış muffin  kalıblarına böldüğünüz hamurları elinizle yassılayıp yerleştirin.
Tart hamurlarının kabarmaması için tabanına bir kaç yerinden çatal batırın.
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirip soğuyunca kalıplardan çıkartın.
Tartların kenarları için çikolatayı bermari usulü eritip tartların kenarlarını önce çikolataya batırıp sonra fındığa bulayın.
Soğuyan kremayı krema poşetine koyup tartların orta kısımlarına sıkıp üzerlerini istediğiniz gibi süsleyip servis yapın..


Afiyet Olsun :)


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba canım tarifine bayıldım. Kendim evde denedim gerçekten çok güzel oldu. Bende seni kendi yemek siteme beklerim.

Hazır yufkadan börek tarifleri - https://www.selmaninyemekleri.com/2016/01/en-kolay-hazir-yufkadan-borek-tarifleri.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails