5 Ekim 2009 Pazartesi

Konserve Domates

Herkese mutlu bir hafta diliyorum....
Kışın bütün sebzelerin olduğu gibi domatesinde tadı tuzu olmuyor...
Domatessiz yemeğinde tadı olmuyor hal böyle olunca kışın yemeklere koymak için konserve domates hazırladım....
Hazırlanışı:
-4kg domates
-4 adet kırmızı biber
-1kg yeşil biber
-1 çay bardağı sıvıyağ
Hazırlanışı:Sıvıyağı tencereye koyup biberleri küp küp doprayıp 5dk kadar sıvıyağda biberleri kavurun...
Domatesin kabuklarını soyup onlarıda küp küp doğrayıp kavrulan biberlere ekleyip hafif rengi değişene kadar kavurup ocaktan alın ce soğumaya bırakın...
Soğuyan domatesleri konserce kavanozlarına pay edip ağzını sıkıca kapatın..
Büyük bir tencereye su koyup kaynatın...

Kaynayan suya kavonozların kapak kısmı alta gelecek şekilde yani ters koyup 15dk o şekilde kaynatıp sudan alıp kapağını sıkıp ters şekilde soğutun....
Serin bir yerde (ben buzdolabını tercih ediyorum) muhavaza edin...
İstediğiniz zaman yemeklere kullanabilirsiniz...
Rabbim ağız tadıyla yemek nasip etsin....
Afiyet Olsun....

31 yorum:

TATESAL dedi ki...

Ağız tadıyla yiyin canım benim...

Betül Özbir dedi ki...

s.a ah ah elin deymişken bende istiyomm:)))bende yapamadım bir türlü,ilham verdin şimdi bir kaç kavonozda olsa yapayım bende napçam koca kış:)))ellerine sağlık canım sevgiler..

mutfaktakizaman dedi ki...

cok hizlisin masallah canimm ya...ah bende hazirlasam hic fena olmiycakta hangi ara yapma firsati bulucam bakalim..
ellerine saglik canim Allahim agiz tadiyla yemenizi nasip etsin..

atesböcegi dedi ki...

sende kis hazirliklarina girismissin demek. Kolay gelsin sana canim. Aklim hala unlu kiyir böreginde. Mutlaka denemeliyim. ellerine saglik canim. kocaman sevgilerimi gönderiyorum.

müjde dedi ki...

Allah sağlıkla ve huzurla yemeyi nasip etsin.Sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Hamarat hatunsun vesselam, Maşallah elinden gelmeyen yok.
Ellerine sağlık, domatesler çok lezzetli ve nefis görünüyor.
Bende kışın bu tür domates konservesi kullanılmasından yanayım.

tugbatugba dedi ki...

bu işe bayılıyorum :)))

pelince dedi ki...

Ben hazırlayıp derin dondurucuya koydum ama buda çok iyi fikir... kış boyu afiyet olsun...
ellerine sağlık..

balböcükleri dedi ki...

amiiiin.becerikli hatuuuun

Şehnaz dedi ki...

harikasın canım ama be nedense konserve yapmayı sevmiyorum..belki birgün heveslenirim.ellerine sağlık canım....

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım bunları bende yaparım ve gerçekten çok kullanışlı ve sağlıklı oluyor:)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık.çok haklısın kışın hormonlu yiyecekler yemektense böyle hormonsuz yiyecekler hazırlamak iyi olur .sevgiler

tasarım mekani dedi ki...

bir kasik birde icine bir yumurta kir tam benlik olur:)) sevgiler medinem

Kıbrıs Mağduru dedi ki...

Allahım kırmızı kırmızı ne güzle görünüyor. Alacaksın ekmeği dalacaksın kavanoza :D Ellerine sağlık canımm

Hansa dedi ki...

ellerine sağlık...
kışın sağlıkla yiyin inşallah. merak ettim verdiğin ölçüyle üç kavanoz mu çıkıyor.
sevgiler.

Bahar dedi ki...

aslıcım püf noktası nedir bende yapıyorum sonradan bozuluyolar :((

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

kışlıklar hazır pembelim.,
sağlıkla keyifle inşallah..
sevgiler...

Işıl dedi ki...

ellerine sağlık hoş buldum bu arada

Unknown dedi ki...

afiyetle yersiniz inşallah.ellerine saglık.

svl dedi ki...

Aslıcım dün eltim annem falan fasülye yapıp koyduk dolaba hemde 30 kilo kadar daha doğrusu ben işteydim sağolsun onlar yaptılar.Halden aldık sebzeleri carsamba günüde bamyayla domates alıcaz senin yaptıgın gibi koymak için harikasın yaa asla senin gibi bi ev hanımı olamıcam sanırım kıskanıyorum :(

sarımutfak-hande dedi ki...

allah ağız tadıyla yemek nasip etsin cnm sevgiler

edaca dedi ki...

bı kosu ekmek alayım geleyım koca bı lokma bandırayım su domatese olmazmı :)))))))))

Esra dedi ki...

Kış hazırlıklarına devam herşey elinin altında hazır olacak çok güzel.Ellerine sağlık,Rabbim ağız tadıyla yedirmeyi nasip etsin...

Unknown dedi ki...

Hamarat kardeşim ellerine sağlık kışlıklar hazır afiyetle yersiniz inşallah öptüm...

Pembe Tatlar dedi ki...

Sevgili hansa konserve kavanızun 1lt lil ise evet üç kavanoz çıkıyor ben 8kg domates yaptım ve 500gr lık kavanozlara pay ettim 11kavanoz çıktı...

Pembe Tatlar dedi ki...

Sevgili bahar...
Kavanoza soğutup kpyuyorum ve ağzını iyice sıkıyorum...
Tencerede kaynattıktan sonrada ağzını sıktırıyorum...
Ben buzdolabında saklıyorum... yıllardır yapıyorum hiç bozulmadı!!!

kalpkurabiye dedi ki...

aslıcımm ellerine sağlık canımm sen bugün yoldasınn değilmi canım hayırlısı ile kavuş evine inşallah canım arkadaşımm bizde çok yaparız böyle miss gibi olur ellerin ağrımasın canımmm

HADİYE dedi ki...

Merhaba Aslı,

Kadın dediğin becerikli olmalı.Becerikli kadın her derdin tasanın sevincin mutluluğun üstesinden gelir.
İyi günlerde afiyetle yeyin.

Sevgiler*

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık benimde kışlıklarımın arasında vazgeçemediğm bir tattır.Bende hafta sonu hem dipfirize yaptım hende kavonoza yaptım.ALLAH hepimize ağız tadı ile yedirmek nasip etsin...

Unknown dedi ki...

Merhaba canım, ben de domatesleri kaçırmadan yapmak istiyordum. senin tarifin belliki lezzetli ve pratik, onu deneyeceğim, sevgiler

Aysultan... dedi ki...

Canım kışın afiyetle yiyin inşallah:)misss gibi ne güzel olmuştur,ellerine sağlık...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails