5 Eylül 2015 Cumartesi

İncir Reçeli



Mutlu Hafta Sonları :)

Yayınlamakta geç kaldığım incir reçelimle  sizleri baş başa bırakıyorum :)

Her yıl Anneciğimin yapıp gönderdiği bizimde severek yediğimiz incir reçelini ilk defa denedim ve sonuççç anneciğiminkinden farksızdı :)) (abartmıyorum) :)
İncirin cinsinden rengi biraz koyu oldu ama lezzeti ve kıvamı tam yerindeydi, artık incirler olgunlaştığı için bu sene geç kaldım ama Allah kısmet ederse seneye daha çok yapacağım bu harika lezzeti... 

Malzemeler:
-1 kg olgunlaşmamış ham incir
-1 kg toz şeker
-1 lt su
-1 çay kaşığı limon tuzu
Hazırlanışı: İncirlerin kabuklarını çok ince şekilde soyun (ben soyacak kullandım daha pratik ve düzgün oldu)
Tencereye incirleri koyup üzerlerini geçecek kadar su koyup 5 dk kaynatıp suyunu süzün ve tekrar incirlerin üzerini geçecek kadar su koyup aynı şekilde yine 5 dk kaynatıp tekrar suyunu süzün bu işlemi toplam üç defa yapacaksınız.
 3. kez kaynatılıp süzülen incirleri soğuk su dolu bir kabın içine koyup 10-15 dk bekletip incirleri suyun içinden alıp suyunu süzdürün (elinizle çok hafif sıktırıp fazla suyunu alın)
Tencereye su ve şekeri koyup koyu kıvamlı bir şerbet kaynatıp incirleri kaynayan şerbete ekleyip kısık ateşte  yaklaşık 10 dk kaynatın  (üzerindeki oluşan köpükleri kaşık ile alın) ve limon tuzunu ekleyip bir taşım daha kaynatıp ocaktan alıp soğuyunca kavanoza koyup ağzını sıkıca kapatıp istediğiniz zaman tüketin.

Afiyet Olsun :) 


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails