28 Nisan 2016 Perşembe

Etli Kara Lahana Sarması



Merhabalar...
Geçen yıl Pamuk Annannem bahçesinden kara lahana  toplayıp göndermişti.
Daha önce hiç yemediğim ve tadının nasıl olduğu hakkında hiç bir bilgim olmadığı için netten ufak bir araştırma sonucu sarma yapmaya karar verdim tabikide en büyük destek Canım Annem oldu :) 
Yemeklerde ve özellikle sarma dolmalarda et, kıyma pek sevmiyoruz ailece (eşim ve ben) :))))) ama annem Lahanaya özellikle azda olsa kıyma koymam konusunda ısrar edince hemen teslim oldum :)
Sonuçmu ''Anneler her şeyin en iyisini bilir'' şimdiye kadar yediğim bir hiç bir dolmada sarmada olmayan harika kendine has bir lezzet aroması vardı sabırsızlıkla bu yılın kara lahanasını bekliyorum.
Gelelim tarife:)

Malzemeler:
- yeteri kadar kara lahana
-200gr kıyma
-2 su bardağı pirinç
-2 adet kuru soğan
-3-4 diş sarımsak
-2 çorba kaşığı biber salçası
-2 çorba kaşığı nar ekşisi
-1 tatlı kaşığı pul biber
-1 tatlı kaşığı kuru nane (ben extra reyhanda kullandım)
-1 çay kaşığı kara biber
-1 çay kaşığı kimyon
-tuz
-zeytinyağı (yaklaşık 1 su bardağı)
Pişirmek İçin:
-zeytinyağı
-su
-tuz
Hazırlanışı: Büyük bir tencereye su koyup kaynamaya başlayınca bir miktar tuz ekleyip lahanaları 5dk haşlayın.
Soğan ve sarımsakları rondodan geçirin.
Pirinçleri yıkayıp suyunu süzdürün.
Derin bir kase içerisine pirinçleri, soğan, sarımsak ve diğer kalan malzemeleri ekleyip elinizle yoğurun.
Haşladığınız lahana yapraklarının uç kısmına hazırladığınız harçtan koyup kenarlarını içine kıvırıp rulo şeklinde sarın.
Artan kalan lahana kenarlarını düdüklü tencerenin tabanına yerleştirip sardığınız lahanaları yatık şekilde dizi.
Pişirmek için  üzerlerine zeytin yağı gezdirip yeteri kadar tuz ekleyip  üzerini geçmeyecek kadar su ilave edin.
Lahanaların üzerine küçük bir tabak yerleştirin (lahanalar açılmasın diye) altı kısık şekilde 30 dk pişirip biraz dinlendikten sonra tencereden çıkartıp sıcak olarak servis yapın.

(ben lahanayı sarıp derin dondurucuya koymuştum ve geçtiğimiz hafta pişirdim inşallah bu sene daha çok koyacağım)

Afiyet Olsun :) 

1 yorum:

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Anneler her zaman en iyisini bilirler tezine kesinlikle katılıyorum. Şüphesiz hayat tecrübeleri çok fazla... Allah eksikliklerini göstermesin. Lahananı harcı da tam ağızlara layık, fazlası var eksiği yok :) Elinize sağlık, sevgiler... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails